Przemysł – rozwój produktów dostosowanych do odbiorców

Postępujące zmiany technologiczne są przyczyną coraz większego dopasowania wytwarzanych produktów do potrzeb konkretnych odbiorców, twierdzi znawca przemysłu. Rozwój przemysłu jeszcze w większym stopniu pomaga przedsiębiorcom dostosować swoje produkty, przez co w oczach konsumentów będą one atrakcyjniejsze.

Podczas wykładu będącego częścią serii przygotowanej przez firmę prawniczą, wytłumaczone zostało powiązanie ,,nowej rewolucji przemysłowej” w odniesieniu do elementów tradycyjnie utożsamianych z przemysłem, jak choćby materiały, umiejętności, energia i kapitał.

tool-457858_1280Technologie cyfrowe dostarczają producentom szans na połączenie urządzeń, stanie się bardziej kreatywnym czy wreszcie wytwarzanie produktu spersonalizowanego.

,,Nowa rewolucja przemysłowa daje szansę na dużo lepsze dostosowanie produktów do wymagań użytkowników, zamiast znanej powszechnie metody w których fabryki produkują ujednolicone produkty, a następnie próbują przekonać potencjalnych klientów, że to właśnie tego produktu potrzebują” powiedział autor i dziennikarz Peter Marshal.

Już teraz istnieją przykłady na to jak producenci używają technologii by dostosować się do swoich odbiorców. Przykładem może być firma produkująca dziecięce walizki, mogące zostać dostarczone w jednej z miliona wersji kolorystycznych. Innym przykładem jest przedsiębiorstwo wykorzystujące drukarkę 3D do tworzenia instrumentów muzycznych zgodnych z ich szesnastowiecznym pierwowzorem.

Podczas swojego wykładu Marshal podkreślił również fakt, iż technologie cyfrowe poprawiają relację z dostawcami na całej długości łańcucha dostaw. Interakcje pomiędzy dostawcami mogą być bardziej efektywne dzięki nowym technologią, wszystko zależy od konkretnego przedsiębiorstwa i rozwijanej przez nią sieci informacyjnej.

Brytyjski przemysł ma wiele dobrych stron, screws-600491_1280wliczając w to bazę wzornictwa przemysłowego, innowacje, liczne klastry przemysłowe oraz inżynierów charakteryzujących się myśleniem lateralnym, podkreśla Marshal. Jednak niedofinansowanie niektórych dziedzin przemysłu oraz brak dużego przedsiębiorstwa będącego modelem zdecydowanie należą do słabości. Brytyjscy producenci potrzebują ,,zmieszania praktycznego wykorzystania dostępnych technologii z przeniesieniem dostępnych na  świecie umiejętności.

,,Ukryte historie sukcesów” powinny być przykładem inspirującym studentów i zadziwiających ich, dając wolność i innowacje, twierdzi Marsh. Producenci powinni być skoncentrowani na produkcie przy jednoczesnym myśleniu na temat usług.

Źródło:  http://www.out-law.com/en/articles/2014/october/technological-change-driving-increasingly-customised-manufacturing-says-industry-commentator/

One thought on “Przemysł – rozwój produktów dostosowanych do odbiorców

  1. Pozostaje mieć tylko nadzieje, że może i Polski przemysł zwiększy swoją konkurencyjność i być może kiedyś dorówna temu Brytyjskiemu. 😉 Bardzo ciekawy wpis, pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *