Rozwój Osobisty

11.05.2015

Szkolenie – „Doskonalenie firmy rodzinnej połączonymi metodykami: tropem jakości i 6s”.

W zeszły czwartek i piątek – 7 i 8 maja trzech członków zespołu Passio brało udział w warsztatach z Inicjatywy firm rodzinnych zatytułowanych : „Doskonalenie firmy rodzinnej połączonymi metodykami: tropem jakości i 6s”. Warsztaty prowadzone były przez trenerów: Profesora Andrzeja, Jacka Blikle i Jacka Jakubowskiego.

Ogólna idea tematyki szkolenia bazowała na współpracy w firmie opartej na empatii. Zajęcia angażowały do rozwijania umiejętności takich jak aktywne słuchanie, praca TU I TERAZ oraz aktywne słuchanie. Warsztaty obfitowały w pracę w parach oraz sesje pytań.1Nie pozostał potraktowany obojętnie również temat pozycji lidera w firmie bazującej na empatycznej współpracy. Uczestnicy zostali zapoznani z ideą podzielonego przywództwa. Jest ono oparte nie na władzy autorytarnej, a na współuczestnictwie.

Zajęcia zakończyły się pracą na problemach stawianych przez uczestników warsztatu za pomocą metody dobranej do specyfiki stawianych problemów.

Warsztaty z Inicjatywy Firm Rodzinnych po raz kolejny udowodniły, że stanowią markę samą w sobie i, że z każdym kolejnym wyjazdem firmy uczestników wzbogacają się o nowe pomysły i rozwiązania. Do następnego zjazdu !


7.05.2015

Szkolenie – „Świadomi Liderzy Zmian – Anatomia trendów dla firm rodzinnych.”

W dniach 27.04-28.04.2015 w siedzibie Concordia design w Poznaniu, odbyło się kolejne szkolenie tematyczne w ramach projektu Firmy Rodzinne II. Tym razem w szkoleniu wzięła udział nasza koleżanka Renata Laskowska.1

Szkolenie prowadzone było przez Zuzannę Skalską – trendwatchera (chociaż jak sama cały czas powtarza, nie lubi tej nazwy ), która dzięki swojemu doświadczeniu w pracy, między innymi dla firmy VanBerlo Strategy & Design, potrafiła w jasnych i prosty sposób przekazać uczestnikom czym tak naprawdę są trendy, jak je rozpoznać a nawet jak kreować.

2
W trakcie szkolenia omówione zostały następujące tematy:

  1. Teoria. Poziomy trendów:
    Super Trends – definicja
    Mega Trends – definicja i umiejętność obserwacji
  2. Consumer Trends – definicja, obserwacja, warsztaty (analiza, klastry). Warsztaty
  3. Tłumaczenie Mega Trends i Consumer Trends na potrzeby:
    Marka, firma, Scenariusze rozwoju (teoria + warsztaty)
    Strategia marki (teoria + warsztaty)
  4. Design Trends – definicja, obserwacja, warsztaty (analiza, klastry oraz wdrożenie, możliwość pracy w terenie).
  5. Tłumaczenie Consumer Trends i Design Trends na potrzeby: Strategia marki/produktu/serwisu. Warsztaty3

27.04.2015

Warsztaty – „WORK – LIFE BALANCE, CZYLI SZTUKA BUDOWANIA RÓWNOWAGI MIĘDZY ŻYCIEM OSOBISTYM A PRACĄ ZAWODOWĄ.”

W dniach 23-24 kwietnia członkowie kadry zarządzającej Passio sp. z o.o. uczestniczyli w warsztatach – „Work – Life Balance, czyli sztuka budowania równowagi między życiem osobistym a pracą zawodową.”

W ramach warsztatu zastanawiano się między innymi  nad problemami:office-568936_1280

  1. Godzenie życia osobistego z rodzinnym,
  2. Osobista definicja work – life balance,
  3. Zegar czy kompas – potrzeby osobiste jako podstawa sukcesu życiowego,
  4. Poszukiwanie obszarów wpływu i akceptowanie ograniczeń,
  5. Umiar i rozsądek w oddzielaniu życia zawodowego i osobistego – jak couch-447484_1280stawiać granice żeby służyły a nie blokowały,
  6. Dom w pracy, praca w domu – czy zachowanie równowagi między życiem rodzinnym a pracą zawodową w firmach rodzinnych jest możliwe – poszukiwanie rozwiązań.

Warsztaty, pod okiem doświadczonej Pani psycholog, odbyły się w Concordia Design w Poznaniu.

zdjęcie


17.04.2015

Szkolenie – „SOCIAL MEDIA W FIRMACH RODZINNYCH.”

W dniach 14-15 kwietnia w Poznaniu pracownicy naszej firmy, w siedzibie Concordia Design odbywali warsztaty zatytułowane „Social media w firmach rodzinnych”. Prowadzone były one przez trenera Bartłomieja Raka.
Warsztaty rozpoczęły się od wyjaśnienia czym są media społecznościowe, które portale są najbardziej popularne oraz jaką rolę spełniają one w rodzinnych przedsiębiorstwach.
Następnie przybliżona została uczestnikom mechanika mediów społecznościowych oraz przykładowe stosowane w nich strategie.

Szkolenie było podzielone na bloki dotyczące poszczególnych portali społecznościowych takich jak Facebook, Youtube, Twitter, czy LinkedIn i metod ich wykorzystania oraz prowadzenia w firmach rodzinnych.

social-media-419944_1920

Szkolenie „Social media w firmach rodzinnych” w bardzo praktyczny sposób przygotowuje osoby, które nie miały wcześniej styczności z portalami społecznościowymi do ich użytkowania, a także poszerza wiedzę tych już nieco doświadczonych. Przy odpowiednich chęciach i zapale wiedzę na temat mediów społecznościowych z pewnością przekuć można w przyszłe sukcesy firmy.


20.02.2015

Szkolenie – „Strategiczny rozwój firmy.”

W Passio w dniu 20.02.2015 odbyło się kolejne szkolenie, tym razem dotyczyło one rozwoju strategicznego zdjęcie 5firmy. Zajęcia te usystematyzowały naszą wiedzę o tym jak funkcjonuje nie zdjęcie 1tylko Passio, ale także jak my sami współpracując ze sobą nawzajem. Określiliśmy co udało się osiągnąć, nad czym obecnie pracujemy, a także w którą stronę udamy się w przyszłości. Było to bardzo udane szkolenie i mamy nadzieję, że pomoże nam ono podczas wytyczania nowych celów dla firmy.


17.02.2015

Szkolenie – „Ja w firmie rodzinnej. Menedżer jako inspirator zmiany.”

W dniach 11-12 lutego członek zespołu Passio miał ponownie okazję wziąć udział w szkoleniu z inicjatywy Projektu Firmy Rodzinne 2. Szkolenie, które miało miejsce w Poznaniu w Hotelu Ilion i zatytułowane było – „Ja w firmie rodzinnej. Menedżer jako inspirator zmiany”. Prowadzone było przez świetnych trenerów: Małgorzatę Zawadkę oraz Krzysztofa Stańczyka.

Zdjecie0161

Zakres tematyczny warsztatu oscylował m.in. wokół zagadnień związanych z pojęciem zmiany w systemie firmowo-rodzinnym, jej faz rozwoju i emocji.Wykorzystywane były narzędzia takie jak skuteczne planowanie i wprowadzanie zmiany, a także wspieranie rozwoju pracowników zarządzając przez kompetencje. Szkolenie zdecydowanie przybliżyło uczestników do tego, aby mogli stać się partnerami i inspiratorami swoich najbliższych, niezależnie, czy to w domu, czy w pracy.


11.02.2015

Kolejny triathlonowy sukces pracownika naukowego Passio !

Popularność zawodów triathlonowych w Borównie wzrasta i co roku bierze w nich udział coraz więcej uczestników. W tym roku rozegrano już po raz szósty zawody triathlonowe z cyklu Panasonic Evolta Triathlon. Rywalizacja na dystansie IRONMAN, który obejmuje 3,8km pływania, 180km na rowerze i 42,195km biegu miała rangę Międzynarodowych Mistrzostw Polski.

Zawody na jeziorze w Borównie rozpoczęły się z kilkunastominutowym opóźnieniem, które spowodowane było przemieszczeniem się jednej z bojek. Organizatorzy czekali do momentu, kiedy boja zerwana w nocy przez silny wiatr zostanie przyholowana na miejsce (dystans pływacki prawdopodobnie został wydłużony, ponieważ boję ustawiono pośpiesznie). Chóralne odliczanie przez kibiców i zawodników dziesięciu ostatnich sekund – 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 – rozniosło się gromko ponad taflą jeziora, a pistolet hukowy wyemitował głośny sygnału do startu. Około 150 rozpoczynających rywalizację zawodników utworzyło niezłą pralkę, a w kotłującej się wodzie widać było tylko oddalające się od brzegu głowy i naprzemienne ruchy ramion.

1

Po raz pierwszy organizatorzy zawodów rozszerzyli trasę rowerową dystansu długiego od miejscowości Borówno, przez Pauliny, Kotomierz, Maksymilianowo, Niemcz aż do Bydgoszczy. Zawodnicy przemierzając rowerem trasę 180 km wykonali 4 pętle przez Myślęcinek kończąc ten etap zawodów w drugiej strefie zmian zlokalizowanej obok stadionu Zawiszy Bydgoszcz. Tu zostawiali rowery i kaski, zakładali buty, by następnie przemierzyć dystans pełnego maratonu ścieżkami Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku „Myślęcinek” .

2Zawodnikom przeszkadzał bardzo silny, boczny wiatr niezwykle uciążliwy zwłaszcza na otwartych terenach między Kotomierzem, a Niemczem. W tym roku „dodatkową atrakcją” była kładka wyłożona deskami nad torami w Myślęcinku, przykryta zieloną wykładziną. Przejazd przez kładkę wywoływał duży huk, wymagał ostrożności, dlatego organizatorzy słusznie ostrzegali na odprawie przed zawodami, by zdecydowanie zwolnić jadąc z góry w kierunku Myślęcinka.

Po przejechaniu trasy kolarskiej nasz pracownik ruszył na trasę maratonu. Do pokonania było 6 okrążeń po wyznaczonych ścieżkach, które liczyły łącznie ponad 42km.

3W Myślęcinku w tym dniu, oprócz zawodów triathlonowych odbywała się impreza „Pożegnanie lata i babie lato” więc w parku odpoczywało wielu Bydgoszczan. Doping dla zawodników nie był tak powszechny, jak w poprzednim roku, ale wspaniale zorganizowany w strefie kibica oraz przez kilka pojedynczych grupek fanów triathlonu. Jedna z nich wywoływała niesamowite wrażenia akustyczne w trakcie podjazdu pod górkę w Myślęcinku, a druga, jeszcze bardziej szalona, z niezwykłą życzliwością oferowała tabliczki czekolady i kubeczki z piwem.

Po każdym okrążeniu, obok mety na stadionie Zawiszy zawodnicy otrzymywali od wolontariuszy kolorowe gumki na rękę.

Przybywało ich bardzo wolno, ale nasz zawodnik z mozolną 4nieustępliwością zmierzał do mety. W stawce 121 zawodników, którzy ukończyli zawody, nasz Ironman zajął 85 miejsce z łącznym czasem 13:27:02. Uciążliwość morderczego dystansu odeszła w zapomnienie z chwilą przekroczenia linii mety, gdzie na finiszującego czekał pamiątkowy medal, praktyczny gadżet oraz uśmiech i gratulacje znajomych. Nasz zawodnik swoje pierwsze podziękowania skierował do brata i znajomych, którzy pomagali i dopingowali go na trasie, a trud treningów dedykował trójce swoich ukochanych dzieci.

Krzysztof Opozda

30.01.2015

Szkolenie – „Dzielę siĘ wiedzą”

1

W Passio dbamy o odpowiedni rozwój naszego zespołu – regularnie podnosimy kwalifikacje i umiejętności naszej kadry gwarantując szkolenia oraz kursy. Tym razem – w dniach 29 – 30 stycznia 2015 uczestniczyliśmy w szkoleniu prowadzonym przez Łukasza Siemaszko z firmy Luvia. Szkolenie pod nazwą „Dziele się wiedzą” miało oprócz wartości merytorycznych, także wspaniałego prowadzącego, który nie pozwolił nam się nudzić dzięki licznym ćwiczeniom, a zadbanie o odpowiednią atmosferę podczas tego wydarzenia pozwoliło nam z pewnością rozwinąć nasze umiejętności i przede wszystkim zapadnie nam w pamięci na bardzo długo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *